Tuesday, January 4, 2011

jangan godai aku kata sang lelaki


saban hari berlalu dengan pantas lagi mantas nya.tetapi malang yang sedikit berbau,keskes rogol dan sama waktu dengannya,masih belum berjaya ditangani.habaq mai,lagu mana nak settle?susah tau nak deal dengan nafsu remaja *remaja ke?perasan muda lah andaanda nie* so,dari mana kita nak mula?buat hukuman kawkaw punya?bagi saya,yang paling utama adalah kaum perempuan itu sendiri perlu memainkan peranan mereka *jap,saya nie tak perempuan ke?lupa.mereka itu termasuklah dengan saya* tetapi selalunya,kaum yang berutara selatan dengan perempuan yang selalu dipersalahkan *awat cheq duk bela laki ja nie?* bukan.bukan bela.memang perbuatan lelaki itu salah.saya pun bantah sekerakerasnya.dan memang sepatutnya lelaki itu dihukum.tetapi,tidak dapat diautakan lagi fakta bahawa perempuan pun ada silapnya dalam keskes macam ini. 

di mana silapnya?di mana?tang mana?perempuan apabila mengexposekan body cantik,montok,lagi sedap itu di hadapan masyarakat setempat dan dua tiga tempat yang menjadi mangsanya adalah lelaki.lelaki kan memang suka dekat perempuan dan perempuan ini mempunyai daya tarikan yang sangat kuat yang mampu menggetarkan iman lelaki. "perasan solehah bertutup lingkuplah kau nie!". coretan ini bukan untuk menaikkan saham dan market siapasiapa tetapi kebenaran tetap kebenaran.tak kiralah macam mana pun kita,we can't deny realiti ini.kita ada sumbang juga saham sikitsikit dalam hal ini.memanglah salah lelaki tak dapat kawal.tak dapat kawal sampai orangorang yang tak bersalah pun menjadi mangsa.

kalau betullah disebabkan ini,mengapa yang bertudung labuh pun kena?kenapa dan mengapa?bagi saya,ini pendapat sayalah,kalau ada kesalahan,dibenarkan untuk menegur,kes ini terjadi adalah disebabkan perkara pertama tadi.sebab bila lelaki memang tak tahan,dia tengok perempuan lain pun sebagai perempuanlah.faham tak?tak kan nak cakap details pula?ini tempat umum.merekamereka ini tak kira siapa sebab dia kira jantina sahaja.jadi,yang tak bersalah pun ada tendensi lah nak jadi mangsa.dan pada pengamatan saya *hebat ayat skema habis*, apa yang saya fikir ini tidak salah kerana saya dengar pendapat ini daripada seorang ustaz. ;p

manis kan?macam ummi saya.saya bila entah boleh jadi macam ini.
ummi,i love u and miss u so much! XOXO!

No comments:

Post a Comment