Saturday, January 8, 2011

hajat yang terkubur

time first semester dekat uk ni,saya pernah menyimpan hajat untuk pergi umrah.sebab time tu saya memang ada rasa nak pergi.but,saya tak simpan duit.tertukar.sepatutnya duit yang kena simpan bukan hajat yang kena simpan. ;p dan time tu macam kawan saya cakap,macam susah nak pergi dari sini sebab tak ada orang tua kan.jadi,saya fikir tak ada chance kot nak pergi umrah time belajar dekat sini.tapi,dekat sinilah saya dapat biasiswa banyak.balik malaysia nanti,entah mampu menyimpan ke tak.jadi,lepas itu,terkubur macam itu jek impian tu.sem 2 saya hilang arah sedikit. ;p

yang sedihnya,saya baru sahaja ditag oleh kawan saya pasal program pergi umrah ramairamai pelajar uk.punyalah excited.sampai korek balik impian yang terkubur tu.tuptup tengok,pada musim bunga.oh,bulan 3.masa itu konpem duit dah masuk.tapi,selalunya mende ini kan kena bayar awal.deposit berapaberapa kan.dan mahal lah.850pounds.dah boleh beli dua tiket balik malaysia.dah la saya kompius boleh balik ke tak,kalau saya tak balik,bolehlah saya guna duit itu untuk mende ni.tapi,850pounds.tak cukup.saya nak hidup macam mana kalau saya habiskan duit untuk mende ni?almaklumlah.saya hidup bergantungkan duit biasiswa jek.dan musimnya tak kena.rasanya tarikh itu bercanggahan dengan saya punya kelas.saya rasa masa itu tak ada cuti.jadi,dengan penuh tangkap lelehnya,saya gali tanah,kubur balik impian tu.sekian.

No comments:

Post a Comment